Bewoners en eigenaars van residenties hebben vaak uiteenlopende vragen, noden of klachten. Syndicus Plus is een onestopshop die de dienstverlening voor ouderen én jongeren centraliseert. Ze bereiken Syndicus Plus via een uniek telefoonnummer en een mobiele app.

Syndicus Plus is een formule van Digitale Woonassistent (DWA), een digitaal secretariaat gespecialiseerd in wonen, diensten en zorg. De innovatieve oplossing is vandaag al in gebruik bij zowel nieuwbouwassistentiewoningen als bestaande serviceflatcomplexen.

Sinds kort kiezen ook vastgoedontwikkelaars massaal voor de Syndicus Plus-formule in hun nieuwbouwappartementen. Ze zijn op zoek naar slimme woonconcepten met een vraaggestuurde dienstverlening. Daarop biedt DWA nu een antwoord.

Persoonlijke service

“Mede-eigenaars van nieuwbouwcomplexen moeten een syndicus aanstellen”, zegt Marc Driesen, commercieel directeur van Digitale Woonassistent. “Die beheert dan de gemeenschappelijke gedeelten van het gebouw. De combinatie van syndicus en Syndicus Plus maakt één aanspreekpunt voor alle vragen, problemen en klachten over het hele gebouw: privaat en gedeeld.”

“Bewoners, hun familie en eigenaars kunnen terecht op een uniek telefoonnummer. Dat geeft hen bijzonder veel comfort. De medewerkers van het contactcenter beantwoorden elke oproep in naam van de residentie, wat de dienstverlening persoonlijk maakt. Syndicus Plus is bovendien ruimer beschikbaar dan de gemiddelde syndicus: het aanspreekpunt is ook na de klassieke kantooruren te bereiken.”

We kozen bewust voor het hybrideconcept. Wie niet digitaal onderlegd is, kan zijn vraag gewoon telefonisch stellen
Marc Driesen, Commercieel Directeur van Digitale Woonassistent

Telefoonnummer en mobiele app

De DWA APP, een applicatie volledig afgestemd op de residentie, is de kers op de taart. Ze laat alle betrokkenen toe om hun vragen te stellen via hun smartphone en in real time op te volgen. Op eender welk moment. Marc Driesen: “We kozen bewust voor het hybrideconcept: wie niet digitaal onderlegd is, kan zijn vraag gewoon telefonisch stellen. Op die manier blijft onze service laagdrempelig voor elke leeftijd.”

Betaalbare herstellingen binnen bereik

Syndicus Plus werd in het leven geroepen om een optimale dienstverlening rond wonen te garanderen. De bewoner hoeft niet langer zelf op zoek te gaan naar een klusjesman of een loodgieter: hij kan terugvallen op een netwerk van professionelen of de deeleconomie – lokaal als het kan. Snelle interventies, minimale verplaatsingskosten en correcte prijzen zijn daarbij cruciaal.

Op termijn streeft Syndicus Plus voor zulke herstellingen naar een kostenneutrale factuur. “We willen klanten de mogelijkheid bieden om deel te nemen aan transparante, voordelige groepsaankopen. Met het geld dat ze zo besparen, compenseren ze hun maandelijkse vaste kosten ruimschoots. Dat maakt de dienstverlening voor iedereen betaalbaar. Een gegeven waarmee de formule ook aantrekkelijk wordt voor steden en gemeenten.”

Bewoners kunnen terugvallen op een netwerk van professionelen of de deeleconomie – lokaal als het kan
Marc Driesen, Commercieel Directeur van Digitale Woonassistent

Vraaggestuurde service

“Iedere bewoner kan trouwens gebruikmaken van de diensten- en zorgmodule binnen Syndicus Plus”, zegt Marc Driesen. “De vraag naar sommige diensten is minder groot. Denk aan poets- of strijkhulp, thuisverpleging of rolstoelverhuur. Die maken we beschikbaar zodra er nood aan is. Ouderen en jongeren vinden die diensten dan terug via hetzelfde centrale aanspreekpunt. Ondertussen kunnen familieleden via de app vanop afstand een oogje in het zeil houden en ondersteunen waar mogelijk.”

Syndicus Plus is pionier op zijn gebied, ook wat personalisatie betreft. Marc Driesen besluit: “Met dit concept verzamelen we als eerste organisatie slimme persoonlijke data rond wonen, diensten en zorg. En dat is waardevol om onze service te blijven verbeteren.”