Conciërge : terug van weggeweest

Conciërge : terug van weggeweest

Steeds meer nieuwbouw woonprojecten doen terug beroep op een conciërge. Ze zijn terug van weggeweest en dit is waarom…

Tot de jaren 1990 was het beroep van conciërge een gekend en vaak toegepast beroep in de vastgoedsector. Nadien werd er steeds minder gekozen om een conciërge te integreren in een project van appartementen. De reden was vaak te zoeken in de kost hiervan voor de VME van een gebouw. Het werd plots eerder aanzien als een kost ipv een lust.

Sinds 2016 zien we een repetitieve toename van conciërges in woonsites en appartementsgebouwen boven de 80 units. De reden hiervan is te zoeken in de beleving van de huidige woonmarkt. De hedendaagse kopers & huurders verwachten een “Customer Service” van hoog niveau en een persoonlijke benadering van hun vraag en/of probleem rond wonen.

Er is keuze tussen inwonende conciërges en externe conciërges op afroep wanneer we kijken naar de markt. Inwonende conciërges hebben het voordeel dat ze veel aanwezig zijn op de site en een gevoel van veiligheid bieden aan de bewoners. Externe conciërges hebben het voordeel dat er een zekerheid van continuïteit is bij ziekte of vakantie. De kost hiervan is beheersbaar en lager dan een inwonende conciërge wanneer je de inzetbaarheid bekijkt op 365 dagen per jaar.

Met Digitale Woonassistent krijgt een conciërge een mobiele softwaretool om het gebouw te beheren en om transparant te communiceren met alle bewoners, eigenaars, techniekers, syndicus,… Na de werkuren of de aanwezigheid van de conciërge bestaat er de mogelijkheid om de digitale conciërge te bereiken per telefoon of via de app op maat van de site/residentie. Er is zelfs een mogelijkheid om door te groeien naar een volwaardig dienstenaanbod en zorgcoördinatie op afroep.

Hebt u graag meer info ?

Mail naar info@digitalewoonassistent.be of surf naar www.digitalewoonassistent.be

Telefoneren kan ook naar 014 49 59 20

Start typing and press Enter to search